Fanfare

Elke week spelen jong en oud anderhalf uur samen prachtige fanfaremuziek, op zaterdagavond van 17u45 tot 19u30, in ons eigen muzieklokaal “De Liere”, Vichtesteenweg 29, 8540 Deerlijk.

We zijn een heel actieve fanfare met zowel podiumoptredens als wandelconcerten. In april is er ons jaarlijks lenteconcert en eind oktober houden we onze Lierefeesten. Op de vele kermissen in Deerlijk kunnen we niet ontbreken en verzorgen we naast de wandelconcerten ook misvieringen.

De Koninklijke Fanfare Sint-Cecilia Deerlijk is verbroederd met de Jugend- und Trachtenkapelle uit Neunkirchen-am-Brand.
Zij komen geregeld naar Deerlijk, maar wij trekken ook naar Duitsland! Een echte ambassadeur van Deerlijk dus…

Na het repeteren kunnen we gezellig napraten in onze kantine “De Liere”, met een mooi assortiment lekkere dranken en krokante croques.

Onze dirigent

Wouter Deprez is dirigent van onze fanfare sinds 2006 en vanaf 2013 dirigeert hij ook opnieuw
ons Deerlijks Jeugdorkest.

Wouter studeerde trompet aan het Conservatorium van Gent en kreeg directie bij Dirk Brossé.

Wouter speelt zelf nog bugel in de Gullegemse brassband Leieland en treedt regelmatig op als versterking bij verschillende orkesten.